ניקוי נירוסטה במעלית

מידע וטיפים על ניקוי נירוסטה במעלית
נירוסטה, פלדת אל חלד, הינה חומר נפוץ בקשת רחבה של מוצרים ותשתיות, וכך גם במעליות היא משמשת לצורך חיפוי קירות עם לוחות בדקורציות שונות, ברצפות ובתקרות. עם זאת, למרות שמדובר בחומר שאינו נוטה לספוח לכלוכים או להחליד, עם הזמן והשימוש גם הוא נוטה לאבד ממראהו הטוב. אם המצב מוכר לכם, תוכלו לקרוא בשורות הבאות מספר טיפים חשובים לגבי ניקוי נירוסטה במעלית. 
כמה מילים על נירוסטה 
כאמור, נירוסטה מכונה פלדת אל חלד, ולמעשה מדובר בסגסוגת של מתכות בדגש על ניקל, שיש בה יותר מ- 10% כרום. חומר זה מציג תכונות מצוינות של עמידות וחוזק, להיות היותו יחסית קל משקל, כאשר ציפוי הכרום הוא שנותן לה את ההגנה בפני חלודה. כידוע, מתכות נוטות להתחמצן, או במילים אחרות – להחליד, אולם בנירוסטה ציפוי הכרום הוא שמתחמצן, ואפילו אם ישנן שריטות הן אינן מייצרות חלודה. בתוך כך, לנירוסטה יש עמידות טובה בפני חום, איכות ההיגיינית ועמידות בפני רוב חומרי הניקיון הכימיים, וכל זאת לצד המראה המודרני שלה שיכול להיות מבריק או מלוטש. 
לאור איכויות אלו, נירוסטה מהווה חומר שכיח מאוד במעליות (כמו גם בצנרת, קונסטרוקציות, משטחי עבודה וכדומה). המראה המודרני שלה הופך אותה למבוקשת במעליות של בנייני משרדים, מגורים, מבני ממשל ועוד, ואילו המראה הנקי שלה מבוקש במוסדות בריאות, חינוך, תעשיות מתקדמות וכדומה. עם זאת, כפי שאמרנו, גם הנירוסטה עלולה לצבור כתמים ושריטות ולאבד מזוהרה, ובמקרה זה יש לבצע פעולות ניקוי. 
כמה טיפים לניקוי נירוסטה 
  • במידה ומדובר בניקיונות פשוטים של כתמים, ניתן לבצע את הניקיון באופן עצמאי. עם זאת, במידה ומצבה של הנירוסטה בלוי יותר כדאי מאוד לפנות אל חברה המבצעת ניקוי מעליות, אשר תדע לתת את המענה הדרוש, החל בניקיונות מקצועיים ועד להחלפת לוחות ציפוי קירות, רצפות ותקרות במידת הצורך. 
  • לצורך ניקיון עצמאי, יש לעבוד רק עם חומרים ייעודיים לניקוי נירוסטה, עדיף חומר שתוך כדי העבודה מבצע גם פוליש והברקה. 
  • לצורך הניקיון עדיף להשתמש במטלית העשויה מכותנה, ולא להשתמש בעיתונים העלולים לשרוט את הנירוסטה עוד יותר. 
  • באותו האופן, יש להימנע משימוש מנוזלים המיועדים להברקה של משטחי זכוכית, או בחומרים מרוכזים לניקיון שעלולים לפגום במראה הנירוסטה. 
  • בכל מקרה אל תשפשפו חזק את הנירוסטה כדי למנוע שריטות, ואל תשתמשו בחומרים שנועדו להסרת שומנים או בחומרים כמו אקונומיקה שיש בהם כלור. 
  • את הניקיון עושים כאמור עם חומר ייעודי ומטלית עשויה מכותנה (לא להשתמש בסקוץ’ שיוצר שריטות), ולאחר הפעולות יש לייבש היטב את המשטח. 
  • קיים גם בד המתאים במיוחד לניקוי נירוסטה שנקרא בד שמיר, שהשימוש בו מונע שריטות על משטח הנירוסטה. אפשר למצוא אותו בחנויות ציוד ובניין רבות. 
  • לצרכי תחזוקה שוטפת וניקיונות קלים, אפשר להשתמש בחומץ בישול. תחילה מחממים קצת את החומץ ולאחר מכן מיישמים אותו על הנירוסטה, ממתינים כמה דקות, ומנגבים עם מטלית כותנה או בד שמיר ספוגים במים. לבסוף, יש לייבש את המשטח. 
למידע נוסף וסיוע מקצועי 
במידה ותבצעו את פעולות הניקיון השגרתיות, תוכלו לשמור על המראה הטוב של הנירוסטה במעלית לתקופה ממושכת. במידה ואתם זקוקים להנחיות נוספות, או צריכים שירותי ניקוי מעליות מקצועיים למשטחי נירוסטה, ניתן לפנות אל חברתנו בטלפון 053-2728404 או 03-9622822.

צור קשר

דילוג לתוכן